Sluiten
Dé telefoonnummer maatschappij van België Bel ons: Telefoon 0800-77899 0800-77899
Toon alles

Hoe u een noodlijn opzet in 5 simpele stappen

Geplaatst in Servicenummers

Omdat elk gesprek werkelijk telt en er soms zelfs levens mee gemoeid zijn, zijn noodlijnen één van de moeilijkste soort telefoondiensten om op te zetten.

 

Of het nu gaat om een technische hulpdienst, een noodnummer voor chauffeurs met pech of een medisch alarmnummer, met een Interactive Voice Response-systeem (IVR) staat uw telefonische dienst als een huis.

Ook het intelligente platform van de Belfabriek bevat alle functies van een IVR. Ons constante streven naar de balans tussen optimale kwaliteit, eenvoud en veelzijdigheid heeft erin geresulteerd dat de Belfabriek al jarenlang provider voor nood- en alarmlijnen is.

In dit artikel leggen wij u in vijf simpele stappen uit hoe zelf uw alarmnummer of noodlijn kunt opzetten.

Stap 1: kies een servicenummer

U heeft voor noodnummer de keuze uit 0800-nummers, die voor de bellers gratis zijn, en 078-nummers, waarbij de beller het normale beltarief betaalt. Het later wijzigen van uw nummer — van een 078- naar een 0800-nummer of andersom — is veel moeilijker.

De keuze voor een 0800- of 078-nummer zal doorgaans vooral bepaald worden door uw publiek. Wilt u uw dienst zo laagdrempelig mogelijk houden of biedt u een toegevoegde waarde waarvoor bellers bereid zijn extra te betalen?

Stap 2: plan uw beschikbaarheid

Wie beantwoordt de telefoon als hij overgaat? Wat gebeurt er als diegene bezet is? Een doordachte planning zorgt ervoor dat de bereikbaarheid van uw noodnummer optimaal is. Omdat noodlijnen ruime openingstijden kennen (vaak zelfs 24/7), wordt er in ploegendiensten gewerkt. Daarbij kan het noodzakelijk zijn dat uw medewerkers overal vandaan hun werk kunnen doen: vanuit huis, uw kantoor of onderweg. U heeft in dit geval twee opties: u kunt uw medewerkers zelf centraal inplannen of u geeft hen zelf de verantwoordelijkheid om zich aan te melden wanneer zij beschikbaar zijn. Het intelligente IVR-platform zorgt er vervolgens voor dat alle binnenkomende gesprekken bij de juiste medewerker worden afgeleverd.

Step 3: stel een welkomsttekst in

Met een Welkomsttekst worden uw bellers professioneel te woord gestaan zodra ze bellen. Dit geeft hen de geruststelling dat ze met een professionele dienstverlening te maken hebben en bevestigt dat zij een goede keuze hebben gemaakt u te bellen.

U kunt voor deze Welkomsttekst zelf een geluidsbestand opnemen en aanleveren, of gebruik maken van een professionele stemacteur. Wanneer u uw servicenummer bij de Belfabriek heeft ondergebracht, kunnen wij zowel vrouwelijke als mannelijke professionele stemacteurs tegen een gunstige prijs leveren. Vraag onze klantenservice naar de aanbieding op 0800-77899.

Step 4: leer de online klantomgeving kennen

Een goede servicenummer-provider biedt u een uitgebreide klantenportaal waarin u uw servicenummer volledig beheert. Bij de Belfabriek heet deze omgeving Mijn Belfabriek. Ook wanneer u nog geen nummer bij ons heeft, kunt u als demo-gebruiker inloggen en een indruk krijgen van de vele mogelijkheden die deze omgeving biedt. Zo vindt u alle nummerinstellingen op één overzichtelijke pagina, waar u direct functies in- en uitschakelt. Ook heeft u er toegang tot uitgebreide belstatistieken.

Eén van onze vriendelijke experts kan u in een halfuur wegwijs maken in uw online dashboard en met u doornemen hoe u uw nummer perfect aanpast aan uw wensen en behoeften.

Stap 5: verbeter uw dienstverlening

Ook nadat uw nummer in dienst is genomen, zult u ervoor willen zorgen dat u uw dienstverlening continu blijft verbeteren. Handige extra functies zoals uitgebreide statistieken helpen hierbij, maar écht het neusje van de zalm is de mogelijkheid om binnenkomende telefoongesprekken op te nemen. Door gebruik te maken van Call-recording heeft u niet alleen een back-up van de informatie die de beller gaf, maar ook kunt u deze opnames inzetten om uw medewerkers te trainen en de kwaliteit van uw service te verhogen.

Kies voor een ervaren provider

U bent niet voor niets op de website van de Belfabriek terechtgekomen. Wij zijn misschien wel de beste provider voor uw noodnummer. Wij begrijpen uw vragen en zorgen en bieden daar slimme oplossingen voor. Zo genieten nummerhouders bij ons kraakheldere verbindingen, terwijl ons hypermoderne Interactive Voice Response-systeem (IVR) u talloze extra’s biedt die u in een oogwenk activeert. En dat alles tegen aantrekkelijke all-in prijzen.

Dus waarom zou u nog langer wachten? Vandaag is het beste moment om spijkers met koppen te slaan en uw nood- of alarmlijn bij de Belfabriek onder te brengen.