Sluiten
Dé telefoonnummer maatschappij van België Bel ons: Telefoon 0800-77899 0800-77899
Toon alles

Hoe het werkt

Een 0800-servicenummer of 078-bedrijfsnummer is een virtueel nummer. Dit betekent dat gesprekken binnenkomen via ons intelligente platform doorgeschakeld worden naar de door uw opgegeven telefoontoestellen.

Als nummereigenaar bij de Belfabriek beslist u zelf welke telefoon uiteindelijk rinkelt: dat kan uw lokale nummer zijn maar ook uw mobiele telefoon. Ook kunt u bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen.


Dit alles wordt mogelijk gemaakt door ons Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij uit hoe ons IVR-platform werkt.

1. Zet direct extra medewerkers in bij drukte

Zijn al uw medewerkers in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kunt u met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.
Zijn al uw medewerkers in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kunt u met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.

2. Digitaal antwoordapparaat

Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen uw klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. U ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna u besluit of directe actie nodig is.
Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen uw klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. U ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna u besluit of directe actie nodig is.

3. Tijd-en datumroutering

Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij de Belfabriek kunt u kiezen hoe u het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). U bepaalt zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.
Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij de Belfabriek kunt u kiezen hoe u het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). U bepaalt zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

4. Routering op basis van netnummer

Gebruikt u één landelijk nummer maar wenst u bellers door te schakelen naar een regionale of lokale vestiging van uw organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.
Gebruikt u één landelijk nummer maar wenst u bellers door te schakelen naar een regionale of lokale vestiging van uw organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.

5. Routering op basis van postcode

Beschikt u over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.
Beschikt u over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.