Direct online uw eigen 0800 of 078 nummers registreren
      Bel gratis: 0800-77 899

      Hoe het werkt

      Een servicenummer (0800) of bedrijfsnummer (078) is een virtueel nummer. Dit betekent dat gesprekken binnenkomen via ons intelligente platform om dan doorgeschakeld te worden naar uw ‘werkelijke’ telefoonnummer.

      Als nummereigenaar bij de Belfabriek beslist u zelf welke telefoon uiteindelijk rinkelt: dat kan uw lokale nummer zijn, maar ook uw mobiele telefoon. Ook kunt u bellers over verschillende vestigingen of afdelingen verdelen, of eindbestemmingsnummers tijdelijk wijzigen.

      Dit alles wordt mogelijk gemaakt door ons intelligent Interactive Voice Response-systeem (IVR). Hieronder leggen wij uit hoe ons IVR werkt.

      Hoe werkt een IVR systeem?

      • Zijn al uw medewerkers in gesprek? Om te voorkomen dat bellers in de wacht staan kunt u met onze speciale overloop routering automatisch laten doorverbinden naar een andere locatie, bijvoorbeeld een extern callcenter of een andere vestiging.

      • Belt iemand buiten sluitingstijd of is de wachtrij te lang? Kies er dan voor om bellers een bericht in te laten spreken. Zo kunnen klanten toch hun vraag stellen en hebben ze het gevoel dat ze snel worden geholpen. U ontvangt de geluidsopnames op het gewenste e-mailadres waarna u besluit of directe actie nodig is.

      • Belt iemand buiten kantooruren, in het weekend of op een feestdag? Bij de Belfabriek kunt u kiezen hoe u het gesprek wilt laten doorverbinden (dit wordt ook wel de routering genoemd). U bepaalt zelf op basis van dag en tijd naar welke telefoontoestellen binnenkomende gesprekken moeten worden doorverbonden.

      • Gebruikt u één landelijk nummer maar wens en wilt u bellers doorschakelen naar een regionale of lokale vestiging van uw organisatie? Schakel deze optie in en ons IVR-systeem verzorgt de routering van bellers op basis van hun netnummers.

      • Beschikt u over vele vestigingen of filialen - bijvoorbeeld meerdere per stad - dan is deze optie interessant. Nadat bellers verbinding maken vraagt ons IVR hen om de vier cijfers van hun postcode in te toetsen. Vervolgens schakelen wij hen door naar de dichtstbijzijnde vestiging.