Sluiten
Dé telefoonnummer maatschappij van België Bel gratis: phone  🇳🇱 0800-235 3227   0800-77 899 🇧🇪 0800-77 899

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Mobiele telefooncentrale: doorschakelen telefooncentrale naar mobiele telefoons

Geplaatst in Telefooncentrale

Als er niet een aantal grote voordelen zaten aan het mobiel bellen via een telefooncentrale deed natuurlijk niemand het. De vraag blijft altijd of iemand in een specifieke situatie ook zoveel mogelijk uit deze voordelen haalt. Wanneer dit wel het geval is kun je zodoende flink besparen met behulp van een mobiele telefooncentrale. Allereerst zetten we de grootste voordelen even op een rijtje:

  • Verschillende soorten software kunnen binnen je bedrijf gekoppeld worden
  • Altijd verbonden via je smartphone
  • Makkelijk doorschakelen van oproepen naar personen over de hele wereld
  • Besparen van kosten en mogelijkheid tot gratis bellen
  • Gesprekken kunnen worden omgezet van spraak naar tekst

Voor wie is het geschikt?

Een mobiele telefooncentrale wordt ook wel een VoIP telefooncentrale genoemd. Hierbij wordt er eigenlijk gebruik gemaakt van het internet om te bellen, bijvoorbeeld tussen verschillende locaties binnen een bedrijf. Dit in tegenstelling tot de vroegere telefooncentrale, waarbij dit gebeurde via een normale telefoonlijn.

Voor alle bedrijven die veel contacten hebben onderling binnen verschillende vestigingen is dit dus ideaal. Maar ook voor hen die veel in contact zijn met het buitenland voor het werk halen er veel voordeel uit. De kosten zijn minimaal terwijl het gebruiksgemak optimaal is.

Hoeveel kost een mobiele telefooncentrale?

Wat de exacte kosten zijn is van een aantal zaken afhankelijk. Verschillende bedrijven hebben verschillende groottes, zowel qua werknemers als qua klanten. Al kunnen ze net zo goed heel weinig werknemers hebben maar ontzettend veel telefoonverkeer. Het is dus zaak om dit op elkaar af te stemmen. Nu is het wel zo dat een mobiele telefooncentrale opschalen of terug schalen makkelijker maakt. Buiten de aanschafkosten die bij een nieuwe centrale van toepassing zijn tellen vooral de volgende indicatoren bij het tot stand komen van de maandelijkse kosten:

  • Het aantal lijnen dat gebruikt wordt en beschikbaar moet zijn
  • Hoeveelheid nummers er moeten worden aangemaakt en worden gebruikt
  • Welke provider je als bedrijf gaat gebruiken
  • Geldende voorwaarden binnen de overeenkomst

Wat hoort er nog meer bij?

Naast dat een mobiele telefooncentrale een prima optie is om je bereikbaarheid te vergroten, zijn er een aantal zaken die het nog gemakkelijker maken. Zo bieden de meeste aanbieders de mogelijkheid aan om een app te installeren, zowel voor Android als iOS. Doordat deze een aanwezige wifi verbinding gebruikt of de data op het netwerk, kun je flink besparen. Dit geldt al helemaal wanneer je in het buitenland of onderweg bent.

In een notendop de voordelen van Belfabriek:
- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, Nederland, Verenigde Staten).
- All-inclusive tarief van 45 Euro/maand, zonder addertjes onder het gras, bij bepaalde nummers zoals 085 gratis bellen onder fair use beleid.