Direct online je eigen 0800/078 en lokale nummers registreren !
Een telefooncentrale, wat is dat eigenlijk?
Telefooncentrales zijn eigenlijk niet meer van deze tijd. Vroeger werden die veel vaker gebruikt dan tegenwoordig. Vroeger kwam het regelmatig voor dat je eerst een telefooncentrale diende op te bellen voordat je de persoon sprak die ook daadwerkelijk wilde spreken. Het was de telefonist(e) van de telefooncentrale die jou dan diende door te verbinden naar je daadwerkelijke contactpersoon. Veel mensen denken dan ook dat telefooncentrales niet meer bestaan.
Die mensen hebben dan waarschijnlijk geen idee wat een moderne telefooncentrale is. In plaats van gebruik te maken van telefonisten, gebruikt een moderne telefooncentrale het internet.
Feitelijk wordt de spraak op deze manier samengevoegd met data, waardoor het hele proces een stuk sneller en gemakkelijker wordt. Er zijn momenteel twee soorten van dit soort moderne telefooncentrales beschikbaar, VoDSL en VoIP.
VoDSL
VoDSL staat voor Voice over DSL en komt neer op het verpakken van spraak om dat vervolgens over breedbanddatalijnen te verzenden. DSL gebruikt bestaande koperen aansluitkabels om klanten een goedkope breedbanddienst te bieden. Een dergelijke service biedt voldoende bandbreedte om toegang te krijgen tot lokale pakketnetwerken die zijn geoptimaliseerd om zowel spraak als gegevens te vervoeren. Aangezien breedband een technologie met frequentieverdeling is, kunt u met de juiste apparatuur meerdere spraaklijnen en gegevens met hoge snelheid verzenden via één koperpaar.
VoIP
VoIP staat voor Voice over IP en is een technologie die is bedacht om een bestaande IP-infrastructuur te gebruiken om spraak over te dragen. Dit kan worden bereikt door intelligente telefoons te gebruiken die zowel een MAC-adres als een IP-adres hebben. Een stem wordt dan ingekapseld in een IP-pakket en verzonden naar de PBX. Hierdoor kan een telefoon worden geïdentificeerd aan de hand van een IP-adres in plaats van een telefoonnummer. De reden hiervoor is dat een telefoon, net als een computer, gemakkelijk naar elke locatie kan worden verplaatst zonder dat een herprogrammering van de PBX nodig is. Aangezien de PBX nu via IP met de telefoon communiceert, weet het in wezen welk telefoonnummer zij moet verzenden en ontvangen, ongeacht de locatie.
PBX staat voor Private Branch Exchange, dat is een flexibel te verplaatsen telefoonnetwerk dat binnen een bedrijf gebruikt kan worden. De werknemers die van het PBX-telefoonsysteem gebruik maken kunnen intern (binnen hun bedrijf) en extern (met de buitenwereld) communiceren.
Voor zelfstandigen en voor het kmo zijn er vele voordelen te bedenken om te kiezen voor VoIP in plaats van VoDSL. Je dient dan wel te beschikken over een snelle internetverbinding.
VoIP telefoons kunnen worden geïntegreerd met andere services die via internet beschikbaar zijn.
VoIP is niet afhankelijk van afstand of locatie. Wat VoIP betreft, kan een leverancier duizenden kilometers verderop gebeld worden zonder extra kosten te maken.
Een VoIP telefoonnummer is in tegenstelling tot een telefoonnummer vroeger, volledig flexibel en kan overal naartoe schakelen.
Voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:
- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800, 078, lokaal (02 Brussel, 03 Antwerpen, enzovoort), internationaal (o.a. Duitsland, Nederland, Verenigde Staten).
- Tarief vanaf 22,50 euro per maand.
Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel, thuis of op de zaak.
Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug'n'play ervaring
Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer
Beheer alle nummers en aansluitingen online
Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen
Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon