Sluiten
Dé telefoonnummer maatschappij van België Bel gratis: phone  🇳🇱 0800-235 3227   0800-77 899 🇧🇪 0800-77 899

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Eenvoudige telefooncentrale: het moderne alternatief

Geplaatst in Lokaal

Er zijn allerlei soorten telefooncentrales. Wanneer je er nog helemaal geen hebt kan het daarom misschien wat lastig lijken om de juiste keuze te maken. Waar je als kleine of middelgrote ondernemer immers naar op zoek bent is een eenvoudige telefooncentrale. Maar bestaan die, en zo ja, welke soort telefooncentrale is dit dan precies?

Voorbeelden van soorten telefooncentrales zijn onder andere een analoge centrale. Deze is niet heel geavanceerd en daarom makkelijk te gebruiken. In principe is dit wat nog steeds door veel bedrijven gebruikt wordt, ondanks dat het beperkte mogelijkheden heeft. Dit terwijl de kosten vrij hoog zijn voor zaken als onderhoud. Dat kan dus beter, eenvoudiger en flexibeler. Hoe? Dat gaan we je hier uitleggen.

Welk type telefooncentrale is het meest eenvoudig?

Wanneer je op zoek bent naar een eenvoudigere, meer overzichtelijke en flexibele telefooncentrale, is een hosted VOIP centrale wat je moet hebben. Hiermee betaal je een vast maandelijks bedrag voor een aantal gebruikers en bel je vanuit de cloud. Kies je dan ook nog eens voor de VOIP telefooncentrale van Belfabriek, dan wordt het nog eenvoudiger. Deze heeft een intuïtieve app die je hier nog verder mee zal helpen.

Hiermee wordt alles veel overzichtelijker. Wanneer het tijd is om op te schalen is dit snel te regelen. Maar ook als je juist minder nummers of lijnen nodig hebt kan dit. Eigenlijk heb je alles veel meer in eigen hand dan met een klassieke telefooncentrale het geval. Hierbij zijn je opties op bepaalde gebieden gelimiteerd en dit zal helaas niet veranderen. De enige manier om hier wat aan te doen is door over te stappen op een hosted VOIP telefooncentrale.

Andere redenen om voor hosted VOIP te kiezen

De voordelen spreken zo dus aardig voor zich. Toch is het goed voor te stellen dat het voor een bedrijf moeilijk is om de keuze te maken. Zeker wanneer deze al een telefooncentrale hebben en hier veel geld in hebben geïnvesteerd. Toch is het hebben van telefonie in de cloud een must voor de meeste ondernemers.

Zoals we eerder al noemden biedt het veel meer flexibiliteit en schaalbaarheid. Misschien nog wel een groter voordeel is dat je alles vanaf een smartphone of laptop kunt doen. Dus geen grote stukken hardware meer op de bureaus die veel plaats innemen. Iedereen wordt zo beter bereikbaar waardoor multitasken weer een stuk eenvoudiger wordt. Als laatste maar zeker niet onbelangrijk is dat je simpelweg minder kosten hebt. Dit zal voor de ene wat sneller opvallen dan voor andere soorten bedrijven, maar valt absoluut niet te ontkennen.

In een notendop de voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).
- All-inclusive tarief van 45 Euro/maand, zonder addertjes onder het gras, bij bepaalde nummers zoals 085 gratis bellen onder fair use beleid.