De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Wat is een VoIP telefoon?

Een VoIP telefoon is een telefoon die gebruik maakt van een dataverbinding zoals het Internet om telefoongesprekken te maken en te ontvangen.

Deze VoIP telefoon zet spraak (het analoge signaal) om in digitale pakketten die vervolgens worden verstuurd over deze dataverbinding naar de online VoIP telefooncentrale waar de telefoon mee is verbonden door middel van een VoIP abonnement (bellen via Internet).

Zo kan deze VoIP telefoon telefoongesprekken maken en ontvangen: de VoIP telefooncentrale zorgt voor distributie van deze gesprekken. Een aparte vaste lijn of fysieke telefooncentrale is niet meer nodig. Alles verloopt via de cloud (cloud telefonie) en wordt afgewikkeld middels het Voice over Internet protocol.

De ouderwetse analoge telefoon en analoge lijn zijn daarmee overbodig geworden.

Deze nieuwe vorm van telefonie heet ook IP telefonie (Internet Protocol) oftewel digitale telefonie.

Welke soorten VoIP telefoons zijn er?

Een VoIP telefoon kan een vaste telefoon zijn op het bureau (hardphone) of een software pakket dat is geïnstalleerd op een apparaat zoals een desktop computer (softphone).

Belangrijk om te weten is dat binnenkomende telefoongesprekken op je zakelijke nummer bij Belfabriek kunnen worden afgeleverd op je VoIP telefoons maar ook op je mobiele telefoon of telefoons van thuiswerkers.

Je bent dus niet afhankelijk op deze manier van een werkende Internetverbinding en je hoeft ook niet een mobiele app te installeren voordat je telefoongesprekken kunt ontvangen.

Op deze manier heb je een perfecte combinatie van internettelefonie en ben je overal bereikbaar.

Alle functionaliteiten zoals doorschakelen, vast op mobiel, keuzemenu zijn inbegrepen en je hebt zo alle voordelen van VoIP op al je telefoonnummers.

Hoe verloopt communicatie via VoIP telefonie ?

Wanneer een beller jouw telefoonnummer kiest wordt deze oproep doorgeschakeld naar de telefooncentrale waar jij dit telefoonnummer heb ondergebracht en je VoIP abonnement hebt afgesloten.

De telefooncentrale gaat kijken welke VoIP telefoons zijn aangemeld op de telefooncentrale en zal deze telefoons proberen te bereiken door middel van een INVITE commando.

Als een VoIP telefoon een vaste telefoon is of een computer zal dit altijd goed gaan.
Heb je een app moeten installeren van je provider en krijg je daar telefoongesprekken op binnen dan zal deze INVITE heel vaak niet goed gaan: de app bevindt zich in een slaapstand of is niet (meer) actief. Je mist dan telefoongesprekken.

Belangrijk voor jou als bedrijf of ondernemer is om een VoIP abonnement af te sluiten bij een provider die ook doorschakelt naar vast op mobiel en andere vaste telefoons zodat je altijd geheel flexibel bent en niet alleen afhankelijk bent van bellen via Internet en een werkende Internetverbinding.



Veelgestelde vragen:

Is bellen over VoIP bellen gratis ?

Als je belt via Internet is het telefoongesprek niet opeens gratis geworden. De provider van de bellende en ontvangende partij rekenen nog steeds toegangskosten en interconnectie kosten. Soms zie je providers die je een app laten installeren om telefoongesprekken te laten ontvangen. Zo ontwijkt men kosten op een bepaalde route (maar komen gesprekken niet altijd binnen).

Is VoIP telefonie de nieuwe vorm van telefonie ?

Traditionele telefonie is digitale telefonie geworden. Analoge telefoonlijnen worden opgeheven en daarmee is VoIP telefonie de nieuwe vorm van telefonie geworden naast mobiele telefonie en satelliet telefonie. Wij leveren inkomende gesprekken af op alle mogelijke toestellen.

Hoe werkt VoIP ?

VoIP staat voor het Voice over Internet protocol wat spraak omzet in digitale pakketjes en zo een analoog gesprek verstuurd over een Internetverbinding. Een VoIP toestel is opgenomen in je datanetwerk en heeft een IP adres. Zo kan een telefooncentrale je VoIP toestel vinden.

Wordt voor internationale gesprekken ook VoIP gebruikt ?

De eerste gesprekken waarvoor VoIP werd gebruikt zijn internationale gesprekken omdat er veel kosten konden worden bespaard door gebruik te maken van de internationale beschikbare bandbreedte. Zo gingen particulieren vaak via VoIP bellen naar een verre neef of nicht in Amerika en zo gingen providers buitenlandse gesprekken omzetten naar digitale gesprekken zodat dit via Internet verstuurd kon worden en niet meer via de standaard dure telefoonlijnen.

Wat is het grootste voordeel van VoIP telefonie ?

Het grootste voordeel van VoIP telefonie is dat je geen telefooncentrale meer nodig hebt op locatie maar dat je gebruik kan maken van een online VoIP telefooncentrale dat zich in een datacentrum bevindt. Dit scheelt hoge investeringen en is veel makkelijker in gebruik.

Ik heb meerdere vestigingen en wil overal VoIP telefoons kan dat ?

Wij zijn specialist als het gaat om ondernemingen met meerdere (internationale) vestigingen. Wij verdelen gesprekken automatisch op basis van postcode of netnummer en maken van alle filialen 1 belgroep.

Waarop VoIP telefonie ?

De nieuwe vorm van zakelijke communicatie is VoIP telefonie. Er is geen analoge telefonie meer, alles is nu digitaal bellen oftewel 'voice over ip'.

Heb ik een headset nodig om te bellen via VoIP ?

Je hebt een VoIP toestel nodig om te kunnen bellen via VoIP. Wil je bellen met een headset installeer dan een software matige telefoon op je desktop computer en sluit op deze computer een koptelefoon (headset) aan. Je hebt dan een volwaardige telefoon. Dit wordt veel in callcenters gedaan of op kantoor bij die medewerkers die meer dan 5 oproepen per uur ontvangen. Dan houdt men ook de handen vrij om bestellingen te plaatsen en de software te bedienen.

Ik wil internetbellen maar heb nu als startende ondernemer een mobiele telefoon.

Als je een apart zakelijk nummer hebt kunnen we dit doorschakelen naar je mobiele telefoon. Bellen kan dan via de browser of via je mobiel. Je bent zo niet afhankelijk van een werkende internetverbinding.

Kan ik alle VoIP toestellen gebruiken op mijn verbinding ?

Je krijgt van ons een username en wachtwoord zodat je elk toestel kan laten verbinden met onze centrale. Welk merk is voor ons niet van belang. Als je wilt dat wij je helpen dan hebben wij een voorkeur voor het merk Yealink. Wij hebben namelijk van dit merk de uitgebreide tools zodat wij op afstand telefoons kunnen uitlezen en beheren.

Ik heb een SIP account nodig voor mijn VoIP toestel.

Je hebt een SIP account of VoIP account nodig voor je VoIP toestel zodat deze kan aanmelden om een verbinding op te zetten. Neem even contact met ons op dan krijg je deze direct van ons en wordt je aangesloten.

Ik heb alleen een telefoonnummer nodig kan dat ook?

Jazeker wij kunnen jou een mooi telefoonnummer met alle functionaliteiten zonder dat je gebruik hoeft te maken van VoIP telefonie of nieuwe mobiele telefoons.

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: