Direct online je eigen 0800/078 en lokale nummers registreren !

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227

Telefonie oplossingen voor advocaten

De Belfabriek is er ook voor de juridische branche

  • mooie makkelijk te onthouden telefoonnummers op eigen kantoornaam

  • slim ingericht op maat, alle functies inbegrepen

  • binnen 1 werkdag live

Telefooncentrale voor advocaten: meester in telefonie!

Als advocaat komt u snel tot een ontnuchterend inzicht: cliënten denken alleen aan zichzelf. Hún zaak is immers de belangrijkste ter wereld. U weet wel beter. Mensen worden alsmaar veeleisender en vinden dat hun raadsman dag en nacht bereikbaar moet zijn. Diezelfde cliënten vergeten wel dat u nog andere klanten hebt (gelukkig maar) en tussen al die telefoontjes ook nog dagvaardingen, bezwaarschriften, contracten en conclusies moet opstellen en zaken moet bepleiten voor rechtbanken over het hele land.

Als u al geen punthoofd krijgt van het zich urenlang moeten verdiepen in de rechtsleer, krijgt u dat zeker van die roodgloeiende telefoon. Een plug & call telefoonsysteem is daarom minstens even belangrijk als die dikke wetboeken op het schap achter u.

Maar hoe schept u recht en orde in de chaos van de zakelijke telefonie, zonder hakbijltermijnen te missen en zonder dat misbegrepen cliënten overlopen naar gehaaide confraters? Maak kennis met de VoIP-telefooncentrale of telefonie in de cloud – het slimme telefoonsysteem voor de advocaat van de 21e eeuw!

Wat is een VoIP telefooncentrale of telefonie in de cloud?

Een VoIP telefoonsysteem is de technologie waarbij telefonie over het internet verloopt in plaats via een vaste lijn of mobiel netwerk. VoIP zet het analoog signaal via uw internetverbinding om in digitale data. Het enige wat u daarvoor nodig hebt, is een snelle internetverbinding en u bent klaar om te profiteren van alle technische mogelijkheden van telefonie in de cloud.

Een typische VoIP-opstelling bestaat doorgaans uit een hardphone en een provider van digitale telefonie. Het biedt oneindig veel meer opties dan een ouderwetse telefooncentrale. Omdat alles over het internet verloopt, wordt uw data opgeslagen in de cloud. Via een online portaal kunnen de gebruikers:

  • contacten beheren

  • virtuele telefoonnummers toevoegen

  • instellingen voor doorschakelen wijzigen

  • keuzemenu’s instellen

  • en zoveel meer

Voordelen van VoIP telefonie voor advocaten

Een klassieke, fysieke telefooncentrale heeft eigenlijk geen plaats meer in een modern advocatenkantoor. Ze nemen veel ruimte in, zijn duur en qua functies heel beperkt. Fysieke telefooncentrales stouwen het kantoor vol met apparatuur die constant moet worden onderhouden en geüpdatet.

Om deze reden, en vele andere, stappen steeds meer advocatenkantoren over op telefonie in de cloud. Een VoIP telefoonsysteem is simpel in gebruik, makkelijk te updaten en biedt een ongekende waaier aan snufjes die het leven van een advocaat veraangenamen.

Mobiliteit

Advocaten zijn altijd onderweg. Of u nu in de rechtszaal, bij een deskundigenonderzoek of in de bibliotheek bent, advocaten moeten altijd connected zijn. Met telefonie in de cloud kunt u oproepen naar het virtuele kantoor telefoonnummer zelf eenvoudig switchen tussen uw toestel op kantoor of uw mobiele telefoon.

Via het online dashboard kan u oproepen eveneens probleemloos laten doorschakelen naar verschillende eindbestemmingen. Denk aan andere landelijke filialen of collega-advocaten, waar ze zich ook bevinden.

Moeiteloze installatie

U heeft het zo al druk genoeg met het recht doen zegevieren dat u natuurlijk niet al te veel kostbare tijd wil verdoen aan het morrelen met een telefooncentrale. Voor het instellen van een VoIP-telefoonsysteem hoeft u geen raketgeleerde zijn, want het is zo simpel als het installeren van een app op de mobiele telefoon. Geen 'gedoe' dus met IT-ers en andere techneuten die spreken in jargon.

Belfilter

Onder ons gezegd en gezwegen: soms wilt u gewoon niet gestoord worden door bepaalde cliënten. Niet getreurd: een belfilter brengt redding. Stel zelf tijdelijke of permanente lijsten samen van telefoonnummers waarvoor uw nummer niet bereikbaar is. De beller in kwestie krijgt dan een warme welkomsttekst te horen met de boodschap dat u in consultatie of in het gerechtsgebouw bent, en hem of haar zo snel mogelijk zult terugbellen.

Professionele uitstraling

Het eerste waar rechtszoekenden, tegenpartijen of collega’s naar op zoek gaan op uw website, uw businesskaartje of briefhoofd, is het telefoonnummer. Een VoIP-telefooncentrale tilt het professioneel imago van uw advocatenkantoor naar een hoger niveau. Ongeacht de omvang van de praktijk komt een kantoor dat gebruik maakt van telefonie in de cloud competenter en beter georganiseerd over. Iets eenvoudigs als een intelligente wachtrij met een zakelijke welkomstboodschap kan de cliëntenervaring aanzienlijk verbeteren.

Snel op- of afschalen

Een virtuele telefooncentrale groeit mee met het advocatenkantoor. Als u een nieuw samenwerkingsverband aangaat, of bijvoorbeeld een class action gaat instellen, kan u vlot uitbreiden met nieuwe virtuele bedrijfsnummers, nieuwe eindbestemmingen en nog meer functies om een grote instroom oproepen te verwerken. De flexibiliteit van dit systeem is wellicht nog een van de belangrijkste troeven.

Kostenbesparend

De tijd dat alle advocaten sloten geld verdienden, ligt voor de meeste beoefenaars van de rechten helaas achter ons. Tegenwoordig moeten advocaten ook echte ondernemers zijn. Dat betekent dat er constant manieren gezocht moeten worden om de hoge vaste kosten van hun advocatenkantoor te drukken. Telefonie in de cloud vergt geen dure installatiekosten, geen onderhoud en het wordt doorgaans aangeboden voor een vast maandelijks tarief, alle basisopties inbegrepen.

Statistieken

Hoe idealistisch u ook bent, aan het einde van de rit moet u als advocaat gewoon correct vergoed worden voor de voortreffelijke juridische bijstand. In het online portaal heeft u alle mogelijke statistieken per klant en gespreksduur bij de hand om een staat van honorarium en kosten op te maken. Zo brengen die oeverloze telefoontjes eindelijk nog iets op!

Een wijze raad aan pas beginnende advocaten: reken telefoongesprekken altijd door aan de klant. U zult algauw merken dat cliënten dan niet meer voor een kleinigheid bellen, maar alleen als het écht belangrijk is.

Praktische toepassingen VoIP telefooncentrale voor advocaten

Of u nu solist of vennoot in een groot advocatenkantoor bent, de praktische toepassingen van telefonie in de cloud komen iedere advocaat ten goede.

Solopraktijken

Solisten hebben meer dan welke advocaat dan ook baat bij een efficiënte communicatie. Uitgerekend zij moeten hun tijd zo doeltreffend mogelijk verdelen over al hun dossiers. Een gemiste oproep betekent vaak een gemiste kans. Met een digitaal antwoordapparaat hoeft u nooit nog een oproep te missen. Ingesproken berichtjes worden in een tekstbestand in de mailbox gedropt, zodat geen van uw klanten in de kou blijft staan.

Landelijke of middelgrote advocatenkantoren

Middelgrote kantoren met meerdere landelijke filialen kunnen werken met een centraal (virtueel) nummer. Een keuzemenu zorgt ervoor dat cliënten bij de geknipte advocaat voor hun zaak terechtkomen. Maar er is meer. Dankzij een Interactive Voice Response (IVR) Platform is het mogelijk om oproepen automatisch te laten verdelen over verschillende bijkantoren naargelang het netnummer, de postcode van de beller of een combinatie van beiden.

Internationale advocatenkantoren

Voor internationale advocatenkantoren maken al de digitale functies van VoIP-telefonie het mogelijk om een heuse virtuele telefooncentrale op te zetten. Intelligente distributie van oproepen per land, eindbestemmingen wijzigen naar alle mogelijke locaties ter wereld, opvang piekverkeer, uitgebreide keuzemenu’s, enzovoort. Omdat inkomende oproepen, mits fair use, in het vast tarief inbegrepen zijn, is dit systeem ook veel voordeliger dan een klassiek fysiek callcenter.

Mogelijkheden voor Belgische advocaten

Op de Belgische markt zijn er verschillende providers die VoIP-telefonie voor bedrijven aanbieden. Advocaten zullen vooral geïnteresseerd zijn in een transparante provider met een vast maandelijks tarief, waarbij ze gratis over alle basisfuncties beschikken. En dan komen ze al snel uit bij een gereputeerde speler als Belfabriek met twintig jaar ervaring in zakelijke telefonie. Belfabriek mag overigens al heel wat advocatenkantoren tot haar klantenkring rekenen.

VoIP telefonie voor advocaten: het verdict

U kan nog de meest bevlogen jurist zijn, maar een juridische knobbel alleen is geen garantie op een succesvolle carrière in de advocatuur. Naast uitgerust zijn met een scherpe pen en tong, moet u vooral goed kunnen time-managen. Een slim telefoonsysteem is daarom op het lijf van de drukbezette, ambitieuze advocaat geschreven: betrouwbaar, gebruiksvriendelijk, tijds- én kostenbesparend.

Laat u niet langer de wet voorschrijven door de onophoudelijke kakafonie van stresserende telefoontjes en kies voor een VoIP telefoonsysteem voor advocaten!

Nú inclusief kosteloos Yealink professionele telefoon

En last but not least, kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen op proef toesturen. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Een VoIP telefooncentrale installeren wordt daarmee een fluitje van een cent. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten.

Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.