Direct online je eigen 0800/078 en lokale nummers registreren !

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227

Wat is cloud telefonie?

Inhoudsopgave

  1. Wat is cloud telefonie?
  2. Hoe werkt cloud telefonie?
  3. Waarom is cloud telefonie zo populair?
  4. Cloud telefonie volledig zorgeloos via de Belfabriek
  5. Veelgestelde vragen:

Wat is cloud telefonie?

Cloud telefonie is een term die steeds vaker terugkomt op websites van telefonie providers. Dat is niet zo vreemd, want cloud telefonie is een oplossing die sinds de afgelopen jaren in populariteit groeit. De dagen van traditionele telefoonlijnen liggen achter ons en cloud telefonie is het nieuwe bellen geworden. Maar wat is cloud telefonie eigenlijk? En waarom is het zo hard aan het groeien in populariteit?

Hoe werkt cloud telefonie?

Wanneer je voor een oplossing met cloud telefonie kiest dan kies je voor digitaal bellen over een internetverbinding. Dat betekent dat telefoongesprekken niet meer via een aparte telefoonlijn maar over het internet verlopen. Dit is anno 2023 de nieuwste manier van bellen. De telefoonverbinding wordt hierbij opgezet in data pakketjes die over een internetverbinding tussen personen en via de cloud heen en weer worden gezonden. Dat resulteert in een telefoongesprek over Internet met geluid van zeer hoge kwaliteit, zonder het gebruik van een ouderwetse telefoonkabel.

Waarom is cloud telefonie zo populair?

Cloud telefonie oftewel hosted VoIP is niet voor niets zo populair. De dure installatie- en onderhoudskosten voor een lokale oplossing worden bespaard. En bij cloud telefonie zijn eigenlijk alle zorgen uitbesteed aan de provider. Je betaalt daar een vast maandbedrag voor in de vorm van een abonnement. Omdat de provider via de cloud oplossing veel klanten kan bedienen kunnen de abonnementskosten laag blijven.

Cloud telefonie volledig zorgeloos via de Belfabriek

Wanneer je voor cloud telefonie van Belfabriek kiest kies je voor een zorgeloze bereikbaarheid. Tegen een vast laag maandelijks tarief ben je daarbij ook verzekerd van een groot aantal functies zoals een keuzemenu, welkomstboodschap, telefoongesprekken opnemen en nog veel meer zodat jij het maximale uit je cloud telefonie abonnement kunt halen !

Veelgestelde vragen:

Is cloud telefonie hetzelfde als hosted telefonie?


Cloud telefonie en hosted telefonie worden als termen door elkaar gebruikt voor een telefonie dienst die volledig is verzorgd. Hosted VoIP is nog een andere term voor cloud telefonie.

Werkt cloud telefonie ook met mobiele telefonie?


Jazeker. Er is zijn verschillende oplossingen en een vast mobiel integratie mogelijk. Vaste telefonie en mobiele telefonie vormen samen cloud telefonie.

Heb ik nog een vaste telefooncentrale nodig op kantoor?


De meeste vormen van cloud telefonie werken met een online telefooncentrale waarbij de toestellen zich via een Internetverbinding aanmelden op deze telefooncentrale. Hierbij bevindt alles zich dus in de Internet cloud. Als je wilt kan je ook een telefooncentrale op kantoor plaatsen en met een SIP trunk verbinden met het telefonie platform.

Wat is de term VoIP binnen cloud telefonie?


Voice over IP wil zeggen spraak over data. Het is de techniek die telefonie over dataverbindingen (Internet) mogelijk maakt.

Heb ik nog wel een vast toestel op mijn bureau met cloud telefonie?


Cloud telefonie werkt nog steeds met vaste toestellen. Dit zijn dan digitale VoIP toestellen. Toestellen die verbinding maken over een dataverbinding met de online telefooncentrale. Het werkt echter ook met mobiele toestellen. Je bent dus een stuk flexibeler.

Werkt cloud telefonie ook met thuiswerkers?


Thuiswerkers kan je eenvoudig gesprekken laten beantwoorden door de toestellen van thuiswerkers in het belplan op te nemen. Via een speciale webpagina kan je eenvoudig de bereikbaarheid instellen van deze thuiswerkers. Je bent hiermee optimaal bereikbaar.

Ben ik overal bereikbaar met cloud telefonie ?


Je bent overal bereikbaar want je bent niet meer afhankelijk van je locatie waar de vaste telefooncentrale zich bevind. Je bereikbaarheid is een stuk beter omdat we gesprekken doorschakelen naar wie jij op dat moment wilt.

Heb ik een werkende Internetverbinding nodig om telefoongesprekken te ontvangen?


Onze oplossing werkt ook zonder Internetverbinding want je hoeft niet perse een app te downloaden om gesprekken te ontvangen. Wij bieden een zakelijke cloud telefonie oplossing aan voor ondernemers die betrouwbaar VoIP telefonie willen gebruiken.

Moet ik nieuwe telefoonnummers nemen of kan ik mijn bestaande telefoonnummers blijven gebruiken? Deze zijn namelijk bekend bij al onze klanten.


Wij kunnen de huidige telefoonnummers overzetten op ons telefonieplatform zodat de bereikbaarheid van jouw bedrijf behouden blijft op de huidige nummers. De verhuizing gebeurt overdag en zonder downtime en is wettelijk geregeld onderling via de providers.

Hoe stel ik mijn eigen bereikbaarheid in als ik bijvoorbeeld in een meeting zit of onderweg ben?


Op onze speciale webpagina kan je altijd instellen wie op welk moment binnenkomende gesprekken doorverbonden krijgt. Zo bouw je je eigen virtuele callcenter via de cloud. Dit werkt via de mobiele telefoon en via je vaste toestel.

Zijn er ook koppelingen mogelijk met ons CRM (Customer Relationship Management) systeem?

Wij hebben diverse handige koppelingen beschikbaar met de meest bekende CRM tools. Zo maak je je eigen communicatiestromen nog een stuk overzichtelijker door inkomende gesprekken te loggen in je CRM pakket. Zo blijf je altijd helemaal up to date.

Welke functionaliteiten komen er op mijn telefooncentrale?


Op je telefooncentrale zijn de meeste gebruikte functie's zoals keuzemenu, wachtrij, telefoongesprekken opnemen en flexibel doorschakelen standaard aanwezig. Wij stellen dit voor jou in.

Moet ik een app installeren om telefoongesprekken te ontvangen?


Wij routeren gesprekken via onze eigen interconnectie met het gsm netwerk en telefonie netwerk. Je hoeft dus geen app te installeren om gesprekken te ontvangen. Dit zorgt voor een betere kwaliteit van gesprekken.

Hoe werkt een telefooncentrale in de cloud?


De telefoon provider waar jij een abonnement afsluit heeft een telefooncentrale die over Internet toegankelijk is. Zodra jij een abonnement neemt bij een provider maakt deze inloggegevens aan voor je en kan jij je toestellen aanmelden op deze telefooncentrale in de cloud. Belangrijk voor jou om te weten is dat wij onze eigen telecomplatform hebben geprogrammeerd en geen reseller zijn van andere oplossingen. Zo weet je zeker dat wij jou het beste kunnen helpen en snel kunnen schakelen.

Is bellen met cloud telefonie gratis?

Het bellen is (natuurlijk) niet gratis. Telefonie providers berekenen onderling nog steeds interconnectie kosten om telefoongesprekken onderling uit te wisselen. In die zin is er niks verandert. Wel zijn er nu abonnementen met onbeperkt bellen. Er zijn ook aanbieders waar je eerst een app moet installeren om gesprekken te ontvangen. Deze providers betalen geen interconnectie kosten maar zijn kwalitatief ook een stuk minder omdat er vaak gesprekken verloren gaan over Internet of doordat de app niet actief is op de telefoon.

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel, thuis of op de zaak.

system-hard-phone-thumb

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug'n'play ervaring

system-soft-phone-thumb

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

system-web-interface-thumb

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

system-mobile-apps-thumb

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: