Direct online uw eigen 0800 of 078 nummers registreren
      Bel ons gratis:
      0800-235 3227
      0800-77 899

      VOIP telefonie mogelijkheden | overzicht VOIP mogelijkheden

      Belfabriek biedt de mogelijkheid om vele soorten telefoonnummers te registreren. Deze hebben allemaal bepaalde eigenschappen die voor verschillende doeleinden een voordeel kunnen bieden. De kennis van deze eigenschappen moet het makkelijker maken om de beste keuze te kunnen maken.

      Denk bijvoorbeeld aan het aanvragen van nummers waarbij de klant u kosteloos kan bellen. Telefoonnummers die doorschakelen zijn ook populair. Deze nummers verbinden uw klant bijvoorbeeld naar een mobiele telefoon van een thuiswerkende collega. Als laatste optie kunt u ook regionale nummers of nummers in het buitenland aanvragen. Wanneer u veel zaken doet in Duitsland is het wellicht handig om een Duits nummer aan te vragen, ondanks dat u gewoon vanuit België werkt.

      Belfabriek heeft al dit soort nummers beschikbaar en maakt het verder heel makkelijk om een registratie af te ronden. In een mum van tijd zijn de gewenste nummers aan uw bedrijf gekoppeld en kunt u aan de slag. Wat hierboven werd beschreven voor Duitsland geldt overigens ook binnen België. Zo kunt u een Brussels nummer aanvragen, terwijl uw bedrijf eigenlijk in Brugge zit.

      0800-nummers

      De gratis nummers waarover we eerder spraken zijn de zogeheten 0800-nummers. Wanneer uw klanten hier naartoe bellen, hoeven ze dus niets te betalen. Wanneer iets gratis is, zullen uw klanten dat uiteraard altijd kunnen waarderen.

      078-nummers

      De 078-nummers lijken op het eerste gezicht op lokale netnummers. Echter is er geen enkele regio in België waar de telefoonnummers met 078 beginnen. Deze telefoonnummers kunnen worden doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. Bedrijven die alleen een winkel op het internet hebben, zonder daarbij een fysieke winkel te hebben maken veel gebruik van deze optie. Niet alleen geeft het een landelijke uitstraling, ook biedt het de mogelijkheid aan buitenlandse klanten om gebruik te maken van een dergelijk nummer.

      Lokale nummers

      Zoals aangegeven kunt u dus nummers aanvragen in een andere stad dan waar uw bedrijf zit. Wanneer u in Genk zit, maar veel klanten in de regio Antwerpen heeft, is het voor de mensen daar wellicht beter wanneer uw telefoonnummer begint met 03 (Antwerpen) in plaats van met 089 (Genk). Klanten hebben dan al vaak het idee dat uw bedrijf zich in Antwerpen bevindt, wat meer vertrouwen geeft dan wanneer het om een bedrijf in Genk zou gaan. U kunt ook meerdere telefoonnummers vastleggen, dus eentje voor Brugge, eentje voor Antwerpen, eentje voor Brussel, enzovoort.

      Buitenlandse nummers

      Tenslotte zijn er de buitenlandse nummers, waarbij de situatie soortgelijk is aan die van de lokale nummers, maar dan buiten de landsgrenzen. Wanneer uw callcenter in Bulgarije zit, maar uw werkelijke bedrijf gewoon Belgisch is, dan kunt u telefoontjes die binnenkomen in Bulgarije binnen kunnen laten komen op een Belgisch nummer. Andersom werkt het natuurlijk ook, wanneer u Bulgaarse klanten naar een Bulgaars nummer laat bellen, maar op laat nemen door uw personeel in Vlaanderen.Naast al deze verschillende nummers, zijn er ook nog allerlei nuttige functionaliteiten die nu mogelijk zijn met VOIP. Denk bijv. aan een welkomstboodschap, een keuzemenu, gesprekken kunnen opnemen en laten doorschakelen naar mobiel (bijv. omwille van thuiswerken). VOIP geeft kmo ondernemingen alle toeters en bellen die normaliter alleen weggelegd waren voor corporaties. Maar voor een fractie van de prijs. Bij Belfabriek kunt u profiteren van al deze VOIP mogelijkheden voor een transparant tarief, onbeperkt zonder haken en ogen. Heeft u al een nummer en bent u hier gehecht aan? Geen probleem. Bij een overstap naar Belfabriek is nummerbehoud zeker mogelijk, in jargon noemen we dat porteren. Zodoende, merken uw bestaande klanten en andere relaties niets van deze wijziging achter de schermen qua nummer, maar wellicht zullen zij opmerken dat uw telefonische bereikbaarheid beter is geworden en een meer professionele indruk achterlaat.

      Gerelateerde artikelen:

      5 redenen voor ZZP’ers om een servicenummer te gebruiken (image)