De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Lokale telefoonnummers artikelen
Cloud VoIP oftewel gehoste VoIP is een zakelijke telefoondienst die gesprekken via internet doorschakelt. De meeste cloud VoIP-systemen worden geleverd met geavanceerde functies zoals automatische telefoniste, gespreksopname, videoconferenties en bellen op afstand.
Hoe werkt Hosted/Cloud VoIP?
VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en zet de audio van inkomende telefoontjes en om in data. De gegevens worden verzonden via een IP-netwerk en vereisen geen telefoondraden.
Het enige wat u nodig heeft, is WiFi-verbinding. Door uw bestaande internetverbinding te gebruiken, kan Hosted/Cloud VoIP u helpen de kosten en uitval van bedrijfs telefoonsystemen te verminderen. Met WiFi kan uw team hun zakelijke communicatie software overal mee naartoe nemen.
Wat is de beste Hosted/Cloud VoIP-telefoondienst?
Het Cloud VoIP-telefoonsysteem van Belfabriek is een uniform communicatieplatform dat de manier waarop uw bedrijf werkt kan veranderen. Met telefoontoestellen die overweg kunnen met VoIP, maar ook met mobiele telefoons en apps kan uw team altijd verbonden blijven. Focus hiermee op gesprekskwaliteit, kostenbesparingen en klantenservice.
Hosted/Cloud VoIP voor- en nadelen
Overstappen van een lokaal telefoonnetwerk naar een Hosted/Cloud VoIP-telefoonsysteem kan worden gezien als een enorme stap die genomen dient te worden. De realiteit is dat dit in de praktijk doorgaans erg meevalt en dat de voordelen voor de meeste mensen opwegen tegen de nadelen. Dankzij de vele functies bespaart u op de kosten van uw telefoonrekening.
Enkele voordelen van Hosted/Cloud VoIP:
Kostenbesparend
Verbeterde toegankelijkheid
Volledige draagbaarheid
Hogere schaalbaarheid
Geavanceerde functies voor kleine en grote teams
Duidelijkere spraakkwaliteit
Ondersteunt multitasking
Meer flexibiliteit met telefoon gerelateerde software
Uiteraard zitten er ook nadelen aan het gebruik van Cloud/Hosted VoIP. Echter zijn die in zijn algemeenheid minder vervelend dan de positiviteit van de voordelen.
Enkele nadelen van Hosted/Cloud VoIP:
Een betrouwbare internetverbinding is vereist
Er kunnen vertragingen optreden wanneer het internet niet goed werkt
De centrale kan tijdelijk uitvallen bijvoorbeeld bij een internetstoring
Lastig te achterhalen waar een probleem door wordt veroorzaakt
U ziet het, wanneer de internetverbinding goed werkt, is er eigenlijk geen reden om geen Hosted/Cloud VoIP te nemen. De momenten dat het internet volledig uitvalt, zijn gelukkig miniem en zodoende is dit voor de meeste bedrijven dan ook geen obstakel.
Benodigdheden voor Hosted/Cloud VoIP
Het belangrijkste is, zoals hierboven reeds benoemd dat u een stabiele en betrouwbare internetverbinding heeft. Het is belangrijk dat zowel de upload- als downloadsnelheden van uw internetprovider aan de normen voldoen. Bereken hoeveel apparaten u in totaal nodig heeft aangezien elk apparaat een deel van de bandbreedte gebruikt. Het is dus belangrijk om in de gaten te houden hoeveel toestellen u nodig denkt te gaan hebben. Wanneer u hier vragen over heeft, kunt u het best met uw internetprovider in gesprek gaan.
De telefoontoestellen die u gaat gebruiken dienen de VoIP signalen op te kunnen vangen. Wanneer u overgaat tot het aanvragen van een dergelijke centrale, zal uw VoIP leverancier doorgaans de toestellen aan u kunnen leveren. Ook is het mogelijk om een softwareprogramma te gebruiken dat als telefooncentrale dienst kan doen. Dit is vooral handig wanneer uw bedrijf veel mensen in dienst heeft die vanuit huis, of vanaf verschillende locaties werken.
Dit alles is uiteraard alleen mogelijk met behulp van een Hosted/Cloud aanbieder. Belfabriek is zo’n aanbieder en kan u hierin uitstekend assisteren. De medewerkers op de klantenservice staan altijd voor u klaar om uw vragen te beantwoorden.