De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Voice over IP artikelen
Er zijn steeds meer verschillende communicatiekanalen beschikbaar voor een klant waarop hij of zij contact met een bedrijf kan opnemen. WhatsApp services of online chatservices zijn zaken die steeds vaker opduiken. Zelfs contact met klanten via Facebook Messenger of Twitter is de normaalste zaak van de wereld. Ondanks al deze nieuwe methodes blijft het voor de meeste mensen nog altijd het prettigst om gewoon te bellen. Tegenwoordig werkt zakelijke telefonie een stuk geavanceerder dan vroeger. Veel MKB'ers maken tegenwoordig gebruik van VOIP, dit staat voor Voice Over Internet Protocol. Kort gezegd wordt hiermee bedoelt dat telefoonverkeer via het internet plaatsvindt, dus online.
VOIP is voor veel bedrijven een interessante optie, omdat er vanaf meerdere locaties gewerkt kan worden via het bedrijfsnummer. Er zijn twee verschillende manier van VOIP bellen. Er kan gekozen worden voor een VOIP centrale, waarbij de centrale bij u op het bedrijf wordt geïnstalleerd. Hiermee heeft u zelf de controle over de centrale. Met een VOIP centrale is het mogelijk om maatwerk voor uw bedrijf af te leveren met betrekking tot bijvoorbeeld keuzemenu’s en wachttonen. Voor een VOIP centrale is er een eenmalige investering nodig. Vaak zijn er geen contractkosten verbonden aan een eigen VOIP centrale en zijn de belkosten relatief laag.
Er is nog een andere methode van VOIP bellen en dat is hosted VOIP. Bij hosted VOIP, beheert een derde partij (de host) de centrale die zich in de zogeheten cloud bevindt. In geval van hosted VOIP wordt er vaak gewerkt met contracten en bent u zelf niet verantwoordelijk voor het onderhoud. Ook is het niet nodig om een fysieke centrale aanwezig te hebben in het bedrijf, want alles vindt plaats in de cloud gevoed vanuit een datacentrum. Een voordeel hieraan, is dat bijvoorbeeld bij een stroomstoring of noodsituaties op uw bedrijfslocatie het telefoonverkeer hierdoor niet gehinderd wordt.