De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Wat zakelijke telefonie betreft begint de telefooncentrale steeds meer achterhaald te worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat er geen fysieke lijnen meer nodig zijn. Met andere woorden, alles kan vanuit de cloud geregeld worden. Daarom is er in principe alleen nog maar een internetverbinding nodig.
Veel bedrijven stoppen nog steeds niet met hun huidige telefooncentrale. Wanneer ze op korte termijn geen grote veranderingen verwachten laat men het vaak zo zitten. Als er niet wordt verwacht dat het aantal werknemers of de hoeveelheid telefonisch verkeer snel omhoog of omlaag gaat, wordt alles bij het oude gelaten. Toch is het de moeite om de mogelijkheden voor voip (voice over ip) te overwegen.
Is een telefooncentrale beter dan een voip dienst?
Dit is zeker niet het geval. Een voip dienst opent de deuren voor betere functionaliteit en geeft veel meer schaalbaarheid. Alleen dit al is genoeg om veel bedrijven over de streep te trekken. Sommigen willen echter niet van veranderingen weten, vooral omdat de klassieke telefooncentrale vaak nog prima functioneert. Dit kan waar zijn, maar betekent natuurlijk niet dat het nog beter kan.
De investering in een voip dienst kan al snel terugverdient worden. Steeds meer personeel werkt flexibel, vanaf meerdere locaties en op allerlei verschillende tijden. Het gebruik van voip is hiervoor uitermate geschikt. Met een goede verbinding en aanbieder zal het voor iedereen stukken prettiger werken worden.
Zeker kleine bedrijven en eenmanszaken hebben meer baat bij de flexibiliteit die voip biedt. Providers zoals Belfabriek kunnen hierbij perfect helpen. Voor een totaalpakket van 45 euro per maand kun je alle telefoonnummers registreren die je wilt. Dit beperkt zich niet alleen tot Nederlandse nummers, want ook in bepaalde andere landen kun je nummers laten registreren.
De nadelen van een telefooncentrale
Er zijn een aantal dingen die in het voordeel van een voip dienst spreken ten opzichte van een telefooncentrale. Een aantal benoemden we al. Maar wat dacht je van het eenvoudig overnemen en doorschakelen van je medewerkers onderling? En de mogelijkheid tot koppeling met allerlei andere CRM-systemen? Dit maakt een voip allemaal mogelijk of makkelijker.
Tijd is geld. Dus wanneer het verdelen van telefoongesprekken beter gedaan kan worden, komt iedereen eerder bij de juiste persoon uit. Dit scheelt iedereen tijd en bellers zullen minder lang hoeven wachten. Dit gaat met een voip telefooncentrale dienst stukken makkelijker dan wanneer je nog met een telefooncentrale werkt. Buiten dat, en dit is misschien nog wel het belangrijkste, het is goedkoper om voor een voip oplossing te kiezen.