Direct online uw eigen 0800 of 078 nummers registreren
      Bel ons gratis:
      0800-235 3227
      0800-77 899

      Mogelijkheden telefooncentrale: overzicht nuttige functionaliteiten

      Gepubliceerd in Telefooncentrale kennisbank

      In het geval dat bij zakelijke telefonie een telefooncentrale gebruikt wordt die in de cloud staat geeft dat gebruikers veel extra mogelijkheden. Juist dit is de reden dat deze steeds vaker hun keuze maken om alle telefonie binnen een bedrijf op die manier te regelen. Of het de investering ook daadwerkelijk waard is heeft enigszins te maken met de grootte van het bedrijf. Mocht dit echter het geval zijn, dan biedt een telefooncentrale in de cloud legio mogelijkheden.

      De meest gehoorde redenen voor ondernemingen om hieraan te beginnen zijn vaak hetzelfde. Hoog in het vaandel staat dat je weinig hardware nodig hebt. Grote telefoons op de bureaus zijn voorgoed verleden tijd. Dit bespaart niet alleen ruimte, er kan dus ook minder kapot gaan. Nog een veel genoemd pluspunt is de mogelijkheid om je als bedrijf snel aan te passen door op deze manier van telefonie over te gaan. Dat wil zeggen als je groeit en meer nodig hebt, je dat snel kunt regelen. Maar ook als je dit bijvoorbeeld een paar keer per jaar nodig hebt bij extra drukte, kan dit zo geregeld worden.

      Voor welke functionaliteiten nemen bedrijven een telefooncentrale?

      Er zijn dus mogelijkheden genoeg om voor een telefooncentrale in de cloud te kiezen. Toch rest natuurlijk de vraag welke functionaliteiten dit dan echt bijzonder maakt. Want dat het makkelijker werken is en minder ruimte in beslag neemt is fijn, maar is er meer? Dat is zeker het geval. Vooral deze functionaliteiten zorgen ervoor dat telefooncentrales in de cloud zich onderscheiden:

      • Korte telefoonnummers

      Met verkorte kiesnummers hoef je weinig telefoonnummers meer te onthouden. Niet dat iemand dat nog doet. Maar toch is het heerlijk, zeker als je binnen een groot bedrijf werkzaam bent, dat je door deze mogelijkheid iedereen makkelijker kan bereiken en eenvoudige kan onthouden hoe je dit doet.

      • Gespecialiseerde software

      Niet zelden wordt er in kleine en middelgrote bedrijven gewerkt met een centraal persoon waar al het telefonisch verkeer binnenkomt. Vaak bieden mobiele telefooncentrales bepaalde software waarmee deze persoon meer inzichten heeft in alle inkomende gesprekken. Dat maakt het werk stukken makkelijker en effectiever.

      • Gespreksroutering

      Deze functionaliteit is handig omdat je als het ware de route van een inkomend gesprek kunt bepalen. Deze wordt op die manier, als er bijvoorbeeld ergens niet wordt opgenomen, doorgeschakeld naar het volgende beschikbare nummer. Lukt het helemaal niet om iemand aan de lijn te krijgen dan kan er aan het einde nog gekozen worden voor een voicemail.

      Gerelateerde artikelen:

      5 redenen voor ZZP’ers om een servicenummer te gebruiken (image)