Direct online uw eigen 0800 of 078 nummers registreren
      Bel gratis: 0800-77 899

      Moderne telefooncentrale: alle voordelen op een rijtje

      Gepubliceerd in Telefooncentrale kennisbank

      U heeft gehoord van de mogelijkheid tot het overstappen op een moderne telefooncentrale ter vervanging of uitbreiding van uw huidige telefoonnetwerk. Wellicht heeft u een idee wat een deel van de voordelen zouden zijn, maar bent u nog niet overtuigd.

      De belangrijkste keuze die u dient te maken is of u überhaupt gebruik wilt maken van een moderne telefooncentrale, of toch niet. Indien u besloten heeft om dat wel te doen, dan dient u te kiezen tussen een VoDSL of een VoIP centrale. Kortgezegd verplaatst data bij VoDSL zich via internetkabels, terwijl bij de VoIP dat gebeurt via IP-adressen.

      Aangezien we niet graag met kabels in de weer zijn en aangezien we graag flexibel en weerbaar willen zijn over waar we gaan en staan adviseren wij VoIP in plaats van VoDSL.

      Voordelen van VoIP

      Moderne cloud gebaseerde telefooncentrales zijn over het algemeen goedkoper dan standaard telefoonlijnen. Daarbij hebben deze centrales te maken met lage belastingen, bieden ze vele extra opties aan, heeft u de mogelijkheid om video vergaderingen te houden, hoeft u zich geen zorgen te maken over bekabeling en bent u extreem flexibel wanneer het aankomt op reizen en het bereiken van mensen die zich over de gehele wereld bevinden.

      Goedkoop

      Deze technologie leidt tot grotere financiële besparingen. Het verlaagt de reis- en trainingskosten dankzij web- en videoconferenties. Als u een breedband internet verbinding heeft, kunt u overal ter wereld gratis bellen van computer tot computer.

      Als u een computer-naar-telefoonverbinding wilt maken, worden hiervoor meestal kosten in rekening gebracht, maar deze zijn waarschijnlijk veel goedkoper dan die van uw gewone telefoondienst.

      Lage belastingen

      Aangezien de gesprekken via internet worden gevoerd, hebben overheden geen zware belasting op VoIP-telefoondiensten geheven. Het kiezen van een VoIP-provider kan aanzienlijke besparingen opleveren.

      Kenmerken

      In tegenstelling tot de gewone telefoondienst, die meestal meer in rekening brengt voor extra functies, wordt VoIP geleverd met een groot aantal geavanceerde communicatiefuncties.

      Doorschakelen, wisselgesprek, voicemail, nummerherkenning en drievoudig bellen zijn bijvoorbeeld enkele van de vele diensten die zonder extra kosten bij de VoIP-telefoondienst worden geleverd. U kunt ook gegevens zoals afbeeldingen en documenten verzenden terwijl u aan het telefoneren bent.

      VoIP-telefoons kunnen worden geïntegreerd met andere services die via internet beschikbaar zijn, waaronder videogesprek, bericht- of gegevensuitwisseling parallel met het gesprek, audioconferenties, adresboeken beheren en informatie doorgeven over de vraag of anderen online beschikbaar zijn voor geïnteresseerden partijen.

      Video vergaderen

      VoIP maakt geavanceerde bandbreedtemogelijkheden en verbeterde videoconferenties mogelijk en tegen een redelijke prijs.

      Draagbaarheid

      Een belangrijk iets dat u dient te begrijpen is dat VoIP niet afhankelijk is van afstand of locatie. Wat VoIP betreft, kan een leverancier duizenden kilometers verderop gebeld worden zonder extra kosten te maken en zonder dat dit ten koste gaat van de connectiviteit.

      U hoeft zich ook geen zorgen te maken over het aanleggen van ellenlange kabels door het hele bedrijf heen. Dat bespaart niet alleen kosten, maar eveneens een hoop tijd en moeite die u in andere bezigheden kunt stoppen.

      Een VoIP-telefoonnummer is, in tegenstelling tot uw gewone telefoonnummer, volledig draagbaar. Het is feitelijk een virtueel nummer dat u overal mee naar toe kunt nemen.

      Zelfs als u uw kantooradres wijzigt door bijvoorbeeld een verhuizing kunt u uw telefoonnummer meenemen. Een ander veel voorkomende situatie zijn zakenreizen. Ook dan kunt u te allen tijde bereikbaar zijn wanneer u gebruik maakt van VoIP. Ook kunt u op deze manier werknemers makkelijk vanuit huis laten werken, iets waar steeds vaker gekozen voor wordt in verband met het nieuwe werken en alsmede omwille van de last op de Nederlandse wegen en het milieu te verlichten.

      Gerelateerde artikelen:

      5 redenen voor ZZP’ers om een servicenummer te gebruiken (image)