De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België
Gepubliceerd in Telefooncentrale kennisbank
Inhoudsopgave
Eigenlijk wordt bij een ip-telefooncentrale de internetverbinding gebruikt voor de telefonie binnen een bedrijf of organisatie. Dit heeft een aantal duidelijke voordelen ten opzichte van verouderde systemen en manieren van werken. Zoals bijvoorbeeld een analoge telefooncentrale. Maar dan zit er ook nog een verschil tussen een ip telefooncentrale en een hosted telefooncentrale.
Voor een bedrijf wat een voip oplossing overweegt is het goed om te weten hoe dit precies zit. De belangrijkste reden hiervoor is dat het nogal een verschil kan maken qua kosten. Dat een voip dienst de perfecte optie is voor mensen die graag het nieuwe werken omarmen is wel duidelijk. Toch kan het per bedrijf weer verschillen welke voip optie het beste is.
Wat is het verschil met hosted telefooncentrale
Met een ip telefooncentrale heb je als bedrijf dus je geheel eigen centrale. Dit is bij een hosted telefooncentrale niet het geval. Voor kleine bedrijven of zelfstandigen heeft een eigen ip telefooncentrale vaak niet zoveel zin. Dit is namelijk best wel een investering en die haal je er zeker niet uit. Al kan het in een later stadium natuurlijk alsnog aantrekkelijk zijn om over te stappen. Maar dat zal vooral gelden als je bedrijf erg snel gegroeid is.
In dat geval moet je sowieso een aantal dingen op gaan schalen, waar je hosted telefonie er dan misschien een van is. Waar precies de grens ligt of het moment dat een eigen ip telefooncentrale verstandiger wordt is moeilijk te zeggen. Dit hangt af van het bedrijf, de aanbieder en nog een aantal zaken. Over het algemeen, ligt dit moment meestal rond de tijd dat je als ondernemer vijftien à twintig mensen in dienst hebt. Om allerlei redenen kan het natuurlijk wel zo zijn dat het moment eerder of later zich al aandient.
Welke variant is de beste keuze?
Nu we weten waar het grootste verschil zit, is het handig om nog een aantal kenmerken van beide soorten op te sommen. Dit maakt duidelijke wat de twee precies onderscheidt. Daardoor valt weer makkelijker te bepalen wat de beste keuze is voor ieder bedrijf:
Hosted telefooncentrale
Kan op elke locatie gebruikt worden en heeft weinig onderhoud nodig
Initiële investering kost niet veel en upgraden- en downgraden kan altijd
Erg makkelijk te gebruiken maar minder functies
Ip telefooncentrale
Hoge investering, maar daarna weinig maandelijkse kosten
Alles is makkelijk te beheren en gebruiksvriendelijk
Voor updates en veranderingen is een bepaalde mate van kennis vereist
De voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:
- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoon, online bellen software, webportaal en apps (iPhone, Android)
- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800, 078, lokaal (Brussel 02, Antwerpen 03), internationaal (o.a. Duitsland, Nederland, Verenigde Staten).
- Vast tarief vanaf 22.5 per maand.
- Installeer onze zakelijke telefonie apps eenvoudig d.m.v. QR-code voor zowel Android als iOS
En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij uw eerste Yealink zakelijke telefoontoestel, t.w.v. 75 Euro, gratis toesturen. Voor overige bedrijven kan het telefoontoestel vrijblijvend op proef verstrekt worden. Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de hardphones. Onze experts kennen de telefoon vanbinnen en vanbuiten. Hoewel de telefoon uitermate gebruiksvriendelijk is, kunt u er van op aan dat onze specialisten u snel kunnen helpen mochten er vragen ontstaan.
Inhoudsopgave