Direct online uw eigen 0800 of 078 nummers registreren
      Bel ons gratis:
      0800-235 3227
      0800-77 899

      Hosted VoIP Kosten | Transparant Overzicht Tarief Hosted VOIP

      Hosted VoIP is al even aan een opmars bezig. We kunnen gerust stellen dat het voor veel bedrijven steeds vaker de eerste keus is, wanneer er nagedacht wordt over het opzetten en verbeteren van de telefonische bereikbaarheid. En wanneer er veel vraag is, ontstaat er vanzelfsprekend ook steeds meer aanbod. Met meer keuze zijn er ook weer meer afwegingen te maken en veel verschillende pakketten en prijzen. Maar wat zijn nu eigenlijk de kosten van hosted VoIP en misschien wel even belangrijk: zijn er ook verborgen kosten?

      Hosted VoIP is voordeliger dan een telefooncentrale

      Eén van de redenen dat hosted VoIP zo populair is, is het feit dat het stukken voordeliger is dan een ouderwetse telefooncentrale. Zo’n telefooncentrale moet fysiek in een pand gebouwd, geïnstalleerd en onderhouden worden. Wanneer er iets stuk gaat kunnen de kosten voor reparatie daarbij flink oplopen. Dat soort tegenvallers zijn met hosted VoIP verleden tijd, omdat de telefooncentrale - zo verklapt de naam al - via de cloud gehost wordt. De telefoonverbinding loopt dus over het internet en niet via een ouderwetse telefoonlijn. Het onderhoud, de beveiliging en updates zitten allemaal in de prijs inbegrepen.

      Niet altijd alles in één pakket

      Toch is het goed om bij de keus voor een hosted VoIP provider goed op te letten wat er dan allemaal in het VoIP pakket zit. De kans is immers groot dat u niet alleen een VoIP telefoonnummer wilt, maar dat u meer diensten nodig heeft om een optimale bereikbaarheid aan uw klanten te bieden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het opnemen van telefoongesprekken. Dat is zeer geschikt, en soms zelfs noodzakelijk, om gebruikt te worden voor trainingsdoeleinden of om telefonisch afgesloten juridische overeenkomsten vast te leggen.

      Ook opties zoals het gebruik van een welkomstboodschap of een keuzemenu zijn slechts enkele voorbeelden van de vele extra opties die vaak via VoIP pakketten af te nemen zijn. Bij veel VoIP providers zitten dergelijke opties niet standaard in het pakket en moet hier apart voor betaald worden. Daarnaast rekenen sommige hosted VoIP providers bovenop de abonnementskosten nog een opslag per gesprek of per minuut.

      Bij de Belfabriek zitten vrijwel alle extra opties in de standaard abonnementsprijs. Bij een 078 nummer is het bovendien zo dat er geen belkosten zijn per minuut voor u als ondernemer zijnde (mits binnen fair use beleid valt, wilt zeggen geen buitensporig gebruik). Dat houdt het eenvoudig en zo komt u niet voor nare financiële verrassingen te staan. De abonnementsprijs is dus een all-in prijs.

      Gerelateerde artikelen:

      5 redenen voor ZZP’ers om een servicenummer te gebruiken (image)