De 078/0800/lokale telefoonnummer maatschappij van België

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Als ondernemer wil jij altijd optimaal bereikbaar zijn.

Als ondernemer wil jij altijd optimaal telefonisch bereikbaar zijn. Wat zijn de mogelijkheden in 2024 om bereikbaar te zijn ?

De ontwikkeling van de telefoon en communicatie is de afgelopen tientallen jaren erg hard gegaan. Vroeger werd een telefoonverbinding opgezet over een aparte telefoonlijn, tegenwoordig wordt deze opgezet over de Internetverbinding of een mobiel netwerk.

Het protocol wat hiervoor gebruikt wordt is VoIP wat staat voor: Voice Over IP. Dit protocol beschrijft hoe spraak via Internet getransporteerd kan worden. Aan het gebruik van VoIP bellen voor een bedrijf zitten zitten voordelen maar ook nadelen verbonden.

Het begrip Hosted VoIP

Een host is de Engelse term voor gastheer.

Hosted VoIP wil zeggen dat je een abonnement afsluit bij een internet telefonie provider (je host) voor Voice over IP bellen.

Deze stelt dan een telefooncentrale beschikbaar met een zakelijk telefoonnummer in een datacentrum.

Je hebt dus geen fysieke telefooncentrale meer nodig op je kantoorlocatie: je hebt nu namelijk een virtuele telefooncentrale bij je zakelijke telefonie provider waarmee je over Internet verbinding maakt.Dit maakt hosted VoIP een interessante oplossing voor ondernemers. Geen fysieke telefooncentrale betekent ook geen hoge investeringen en meer gemak. Dit scheelt je dus in eerste instantie aanschafkosten voor een centrale.

Nadelen aan VoIP telefonie

Er zijn ook nadelen aan deze VoIP technologie: je bent afhankelijk van een werkende Internetverbinding voor je telefoongesprekken. Werkt je Internetverbinding niet dan ontvang je geen gesprekken.

Je hebt dus niet alleen een stabiele Internetverbinding nodig, maar ook een support contract bij een systeembeheerder of ICT bedrijf wat voor jou deze verbinding monitored en naar wie je kan bellen als een applicatie zoals Internetbellen niet werkt. Dit zijn nieuwe extra kosten waarmee je rekening dient te houden.


VoIP Telefooncentrale + IVR technologie


Daarom heb je bij ons niet alleen de keuze uit een VoIP centrale waarbij alles via Internet wordt afgeleverd maar hebben wij ook een VoIP + IVR (Interactive Voice Respons) oplossing waarbij we gesprekken doorschakelen naar je vaste mobiele telefoonnummers of een mix van mobiele en vaste nummers. Dit is een uitkomst voor die ondernemers die niet afhankelijk willen zijn van een werkende Internetverbinding.

De oproepen naar je telefoonnummers schakelen we door naar de telefoonnummers die je opgenomen hebt in je telefoonteam dashboard.

Je hebt vast weleens zelf je mobiele telefoon doorgeschakeld naar een andere telefoon. Dit principe van doorschakelen werkt perfect en stelt je in staat om flexibel oproepen naar meerdere nummers door te zetten. Je bent hiermee niet meer afhankelijk van een Internetverbinding en je hoeft ook niet te investeren in een VoIP telefoon (reken op 100-125 per toestel).

Voor een boel startende ondernemers is deze oplossing een uitkomst.

Zo kan je een zakelijk telefoonnummer bij ons nemen en deze doorschakelen naar je mobiele nummer en het mobiele nummer van een collega. Groei je en krijg je meer telefoontjes? Schaf dan pas een eerste VoIP telefoon aan en zet deze neer waar je het meeste aanwezig bent. Zo ben je optimaal bereikbaar tegen lage kosten. Je hebt bij deze oplossing ook geen VoIP account nodig en je betaalt alleen voor je telefoonnummer en de doorschakelkosten. Deze oplossing is vaak beter en goedkoper dan werken met VoIP en apps, waarbij je altijd afhankelijk bent van je verbinding en je je afvraagt of alle telefoontjes wel binnenkomen.

Beproefde techniek

De zelfde IVR techniek gebruiken de grote bedrijven om niet afhankelijk te zijn van 1 verbinding en 1 VoIP telefooncentrale: zij schakelen op deze manier door naar meerdere vestigingen, callcenters of zelfs landen en kunnen verkeer herrouteren als VoIP telefonie op een locatie uitvalt.

Samenvatting

VoIP bellen en een VoIP centrale kennen voor maar ook nadelen: bij een VoIP centrale ben je afhankelijk van een werkende Internetverbinding. VoIP is niet perse goedkoop: je betaalt per gebruiker bij de meeste aanbieders wat snel kan oplopen als je niet goed bijhoudt als er een collega bijkomt. Ook een toestel in de vergaderruimte of op kantoor is weer een extra gebruiker.

Je kunt vandaag nog bereikbaar zijn op je nieuwe zakelijke telefoonnummer met alle mogelijke functionaliteiten zoals keuzemenu's, telefoongesprekken opnemen en een welkomstmelding. Kies of je dit wilt op basis van een werkende Internetverbinding en een VoIP telefooncentrale of dat je dit wilt op basis van IVR technologie en doorschakelen.

Veelgestelde vragen

Ik ben vooral veel onderweg en heb niet 1 vaste kantoorlocatie, is hosted VoIP dan ook een oplossing voor mij ?

Als je veel onderweg bent is VoiP op basis van IVR technologie en doorschakelen een goede oplossing. Wij zetten je vaste nummer in onze VoIP centrale op en schakelen binnenkomende telefoongesprekken door naar je huidige mobiele telefoons. Zo ben je overal bereikbaar zonder een vaste kantoorlocatie. Bij deze oplossing ben je ook niet afhankelijk van een werkende internetverbinding.

Ik wil een keuzemenu en afhankelijk van de gemaakte keuze wil ik doorschakelen naar een ander nummer, kan dat ook ?


Wij kunnen op jouw telefooncentrale in de cloud een keuzemenu programmeren met achter elke keuze een ander telefoonnummer. Zo maak je heel eenvoudig virtuele afdelingen aan binnen je hosted telefonie oplossing.

Is hosted VoIP altijd een kantoor oplossing ?


Ja eigenlijk wel. Je hebt namelijk een vaste, stabiele Internetverbinding nodig voor een goede gesprekskwaliteit. Werk je met veel thuiswerkers of ben je mobiel onderweg dan is doorschakelen vaak een betere optie. Ook als je een vast nummer op mobiel wilt hebben.

Zijn er ook nadelen aan hosted VoIP ?

Als je alleen werkt met vaste toestellen is een werkende internetverbinding belangrijk. De voordelen van hosted VoIP via Belfabriek is dat onze oplossing ook perfect werkt met mobiele telefoons en wij gesprekken doorschakelen naar elk mogelijk telefoonnummer. Dus naar een vast toestel of mobiel toestel. Dit stel je eenvoudig in via je telefoonteam pagina.

Is VoIP gratis ?


Doordat telefoongesprekken over datanetwerken gaan en Internetverbindingen is dit niet opeens gratis. Ook verbindingen tussen telecom operators onderling kennen een interconnectie tarief . Houdt ook rekening met de kosten van een automatiseerder of ICT bedrijf die voor jou de verbinding monitored.

Is ieder toestel geschikt voor VoIP ?


Als je nog oude telefoontoestellen hebt dan kan je deze niet meer gebruiken voor hosted VoIP. Je hebt VoIP toestellen nodig om alle functionaliteiten te kunnen gebruiken.

Ik heb nog een fysieke centrale, kan ik deze gebruiken voor VoIP?


Als je voor jouw merk centrale digitale IP uitbreidingskaarten kan kopen kan je deze geschikt maken voor VoIP. Je bent vaak goedkoper en sneller klaar met een abonnement bij een hosted VoIP aanbieder. Deze heeft zonder hoge investeringen vaak binnen 1 werkdag voor jou een zakelijk VoIP bellen oplossing en regelt vanaf dat moment jouw bereikbaarheid.

Wat kost VoIP bellen

Dit is afhankelijk van of je alles over Internet wilt laten verlopen of ook gesprekken wilt doorschakelen naar mobiele telefoons. Belangrijk is dat onze abonnementen geen opties kennen waarbij je betaalt per gebruiker. Wij werken met groepen gebruikers zodat je niet voor elke gebruiker hoeft bij te betalen. Ook kennen we prepaid pakketten voor startende ondernemers.

Activeer Direct een Demo Telefoonnummer.
Maak Je Telefoonteam.
En Ontvang Gesprekken binnen 10 Minuten!

Geen Betaalgegevens nodig - Geen Verplichtingen.

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: