Direct online je eigen 0800/078 en lokale nummers registreren !

België:0800-77 899
Nederland:0800-235 3227
3 manieren waarop Call-recording marketing en sales helpt (image)

3 manieren waarop Call-recording marketing en sales helpt

In een serie artikelen op ons blog hebben we onze nieuwe functie Call-recording al eerder besproken. Zo gaven we redenen waarom alle afdelingen in een organisatie van deze functie kunnen profiteren en manieren waarop Call-recording ergernissen van klanten kan oplossen. Kortom: de voordelen van deze unieke functie zijn onweerstaanbaar.

In dit artikel focussen we ons op een specifieke tak binnen uw organisatie: marketing en sales. Hoe kunnen geluidsopnames van de gevoerde gesprekken deze afdeling effectiever helpen te werken? We geven hieronder drie voorbeelden van manieren waarop Call-recording de marketing- en salesactiviteiten van een bedrijf steunt.

1. Verbeter de verkoopstrategie

Met de juiste sales-strategie maximaliseert u het aantal verkopen. Een concreet stappenplan zorgt ervoor dat uw verkopers of vertegenwoordigers zo doeltreffend mogelijk werken. Hoe meer marktgegevens u hierbij inzet, des te succesvoller uw verkoopstrategie zal zijn.

Marketingafdelingen creëren vaak boodschappen waarvan ze denken dat die een gevoelige snaar bij de markt raken. Maar door daadwerkelijk mee te luisteren met verkoopgesprekken, is het mogelijk om de vinger op de zere plek te leggen. Geluidsopnames beantwoorden belangrijke vragen:

  • Welke vragen hebben klanten?

  • Welke bezwaren noemen ze?

  • Hoe nemen verkopers deze succesvol weg?

Door voortdurend naar de opgenomen calls te luisteren, kunnen marketing-specialisten ook trends ontdekken en de verkoopstrategie waar nodig bijstellen.

2. Personaliseer de verkooptraining

Is de verkooptraining die uw medewerkers krijgen van het soort one size fits all? Door te luisteren naar de gesprekken die elke verkoper voert, kunt u de sterke en zwakke punten van hen opstellen. Vooral die verbeterpunten zijn interessant: het stelt u in staat om individuele training te geven, waarmee elke vertegenwoordiger zijn maximale potentieel kan bereiken en de verkoopdoelen makkelijker behaalt.

3. Doe nieuwe ideeën op

Marketing draait om mensen en hun wensen. Luister naar uw klanten en u krijgt een goed beeld van wat er bij hen speelt. De kans is groot dat u met Call-recording nieuwe marktontwikkelingen ontdekt, waar u vervolgens tijdig op in kunt spelen.

Gerelateerde artikelen:

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel, thuis of op de zaak.

system-hard-phone-thumb

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug'n'play ervaring

system-soft-phone-thumb

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

system-web-interface-thumb

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

system-mobile-apps-thumb

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Tevreden Belfabriek telefonie klanten: